Kosmetisk tandbehandling

Kosmetisk tandpleje er de senere år blevet mere og mere udbredt og accepteret i takt med udviklingen i samfundet. Kosmetisk tandbehandling betyder derfor, at det er en behandling, som bliver gennemført for at forbedre udseendet af tænderne - uden at der er en egentlig tandsygdom til stede.

Bred vifte

tandlægen.dk tilbyder en bred vifte af behandlinger indenfor kosmetisk tandpleje. Vi udfører hvert år kosmetisk tandpleje for rigtigt mange mennesker, der af forskellige grunde ønsker at få et smukkere smil.

De mest almindelige grunde til, at få foretaget kosmetisk tandbehandling er:

• Mørke og / eller misfarvede tænder
  • Skæve tænder
  • Manglende tænder
  • Slidte tænder
  • Nedslidte tænder
  • For små tænder
  • Gamle sølvfyldninger
  • For meget og for tydeligt tandkød
  • Manglende tandkød

Vi rådgiver dig, så du får den bedste tandbehandling

Vi anbefaler selvfølgelig forskellige løsninger, afhængig af hvad problematikken er, men oftest vil det være en kombination af flere forskellige behandlinger.

Nogle gange kan en tandblegning eller en let slibning af fortænderne, være nok til at give dig et mere harmonisk og ensartet udseende, mens der andre gange vil skulle lidt større behandlinger til.

Udskiftning af gamle, sorte sølvamalgamfyldninger til nye tandfarvede fyldninger vil eksempelvis give en sundere og friskere mund og give dig et smil på læben.

Er der et stort behov for genopbygning af tænderne, benytter vi os af porcelænsløsninger for at sikre et stærkt, ensartet, naturligt og måske lidt hvidere smil.

Husk, at det aldrig er for sent at få gjort noget ved dine tænder.

Tænderne udgør faktisk en stor del af dit ansigt, og føler du dig ikke tryg ved at vise dine tænder, vil det tydeligt kunne aflæses i dit ansigt og på dit manglende smil

Billederne viser en kvinde sidst i 60’erne med sunde, men meget slidte tænder. Hun smiler ikke mere og holder hånden op for munden for at skjule tænderne, når hun taler med andre.
Hun ønsker ikke snorlige kridhvide tænder, men en naturlig fremtoning. Porcelænsfacader genopbygger tænderne og giver hende ny selvtillid.

Vi vil gøre alt, hvad vi kan for at få dit ubekymrede smil frem igen.

Hvad enten det er en mindre tandretning eller et helt sæt nye tænder i porcelæn, du har brug for, så tøv ikke med at kontakte os.

Rodbehandling

En rodbehandling er i princippet fjernelsen af sygt nervevæv lokaliseret inde i tand og rødder.
Man rodhandler en tand, når der er betændelse i tandens nerve eller når nerven er død.

Tandimplantater

Tandimplantater kan erstatte en eller flere manglende tænder.

Plastfyldninger

Med de moderne plastmaterialer er vi i stand til at reparere de fleste tænder efter cariesangreb
eller andre skader, så de ligner dine egne tænder.

Tandeftersyn

Huller i tænderne er et alment problem. Med regelmæssige tandeftersyn og tandrensning kan vi opdage huller og tandkødsproblemer i tide.

Proteser

Har du mistet flere eller alle dine tænder, kan du få erstattet de manglende tænder med en protese.

Smertefri behandling

Vi tager altid dit problem omkring smerter alvorligt. I dag findes der nye metoder til smertefri behandling

Behandlingsplan

Hos tandlægen.dk udarbejder vi altid en detaljeret behandlingsplan forud for alle behandlinger

Tandpine?

De mest almindelige årsager, er et cariesangreb i tanden der er nået ind til nerven. Gå altid til tandlægen hvis du føler tandpine.

Snorkeskinne

Du snorker fordi du slapper af i musklerne i halsen,
som giver mindre plads i svælget.

Dårlig ånde

Dårlig ånde skyldes bakterier i mundhulen.

Revne i tanden

Hvordan opstår revner i tanden?

Kosmetisk tandpleje

-bliver gennemført for at forbedre udseendet af tænderne - uden at der er en egentlig tandsygdom til stede.

Facader

Ved kronebehandlinger er man ofte nødt til at fjerne en del af tanden...

Plastfyldninger

Går du rundt med gamle sorte "kviksølvsplomber?"

Kroner og broer

En krone bliver bygget op på den eksisterende tand og rod.