Tandfacader

En tandfacade er en helt tynd skal af porcelæn, som limes på forsiden af tanden.
På den måde kan vi ændre formen, farven og stillingen på tanden.

Vi fjerner lidt af den oprindelige tands emalje. Herefter fremstilles en ny forfalde af porcelæn til tanden. De kan være meget tynde og fine – helt ned til 0.3 mm tykkelse.
Porcelænsfacaden limes på tandens overflade med en meget stærk plastcement.
Tanden og facaden opnår på den måde tandens oprindelig brudstyrke.

Når man anvender porcelæn til at rette op på en eller flere tænders udseende, har man mulighed for at tilpasse farven på porcelænet og give det en overflade med højglans.

Det vil gøre det næsten umuligt at se forskel på dine porcelænstænder og dine naturlige nabotænder.

Udover at porcelænsfacaderne ser rigtig flotte og naturlige ud, har de også den fordel, at de er utroligt stærke.

Rodbehandling

En rodbehandling er i princippet fjernelsen af sygt nervevæv lokaliseret inde i tand og rødder.
Man rodhandler en tand, når der er betændelse i tandens nerve eller når nerven er død.

Tandimplantater

Tandimplantater kan erstatte en eller flere manglende tænder.

Plastfyldninger

Med de moderne plastmaterialer er vi i stand til at reparere de fleste tænder efter cariesangreb
eller andre skader, så de ligner dine egne tænder.

Tandeftersyn

Huller i tænderne er et alment problem. Med regelmæssige tandeftersyn og tandrensning kan vi opdage huller og tandkødsproblemer i tide.

Proteser

Har du mistet flere eller alle dine tænder, kan du få erstattet de manglende tænder med en protese.

Smertefri behandling

Vi tager altid dit problem omkring smerter alvorligt. I dag findes der nye metoder til smertefri behandling

Behandlingsplan

Hos tandlægen.dk udarbejder vi altid en detaljeret behandlingsplan forud for alle behandlinger

Tandpine?

De mest almindelige årsager, er et cariesangreb i tanden der er nået ind til nerven. Gå altid til tandlægen hvis du føler tandpine.

Snorkeskinne

Du snorker fordi du slapper af i musklerne i halsen, som giver mindre plads i svælget.

Dårlig ånde

Dårlig ånde skyldes bakterier i mundhulen.

Revne i tanden

Hvordan opstår revner i tanden?

Kosmetisk tandpleje

- bliver gennemført for at forbedre udseendet af tænderne - uden at der er en egentlig tandsygdom til stede.

Facader

Ved kronebehandlinger er man ofte nødt til at fjerne en del af tanden...

Kroner og broer

En krone bliver bygget op på den eksisterende tand og rod.

Narkose

Nogle patienter har så stor en angst for tandlæger, at de kun kan gennemføre en behandling under narkose.

Lattergas

Nogle tandlæger anvender lattergas til patienter, der oplever tandlægeangst eller nervøsitet.