Snorkeskinne

Snorken stresser kroppen.
Du snorker, fordi du slapper af i musklerne i halsen, hvilket giver mindre plads i svælget.

Men hos mange, omkring 30-50%, er snorken et tegn på søvnapnø. Ved søvnapnø forekommer afbrydelser i vejrtrækningen under søvnen, og lungerne får derfor ikke nok ilt.

Det stresser kroppen

I svære tilfælde medfører søvnapnø forhøjelse af blodtrykket og kolesterolniveauet samt andre sygdomme, der kan føre til type 2-diabetes.

Både snorken og søvnapnø kan afhjælpes med en snorkeskinne.

Snorkeskinnen sørger for at give bedre plads i svælget, så der skabes en friere luftvej ned til lungerne, og dermed kan symptomer som søvnløshed, koncentrationsbesvær, træthed og hovedpine, forårsaget af snorken, afhjælpes.

Hør om dine muligheder for en god nattesøvn
-uden snorken

Kontakt din tandlæge hos tandlægen.dk for mere information

{{infoWindowItem.title}}
  • {{item.title}}, {{item.address}}, {{item.zip}} ({{item.distanceText}}) Gå til klinik

Rodbehandling

En rodbehandling er i princippet fjernelsen af sygt nervevæv lokaliseret inde i tand og rødder.
Man rodhandler en tand, når der er betændelse i tandens nerve eller når nerven er død.

Tandimplantater

Tandimplantater kan erstatte en eller flere manglende tænder.

Plastfyldninger

Med de moderne plastmaterialer er vi i stand til at reparere de fleste tænder efter cariesangreb
eller andre skader, så de ligner dine egne tænder.

Tandeftersyn

Huller i tænderne er et alment problem. Med regelmæssige tandeftersyn og tandrensning kan vi opdage huller og tandkødsproblemer i tide.

Proteser

Har du mistet flere eller alle dine tænder, kan du få erstattet de manglende tænder med en protese.

Smertefri behandling

Vi tager altid dit problem omkring smerter alvorligt. I dag findes der nye metoder til smertefri behandling

Behandlingsplan

Hos tandlægen.dk udarbejder vi altid en detaljeret behandlingsplan forud for alle behandlinger

Tandpine?

De mest almindelige årsager, er et cariesangreb i tanden der er nået ind til nerven. Gå altid til tandlægen hvis du føler tandpine.

Snorkeskinne

Du snorker fordi du slapper af i musklerne i halsen, som giver mindre plads i svælget.

Dårlig ånde

Dårlig ånde skyldes bakterier i mundhulen.

Revne i tanden

Hvordan opstår revner i tanden?

Kosmetisk tandpleje

- bliver gennemført for at forbedre udseendet af tænderne - uden at der er en egentlig tandsygdom til stede.

Facader

Ved kronebehandlinger er man ofte nødt til at fjerne en del af tanden...

Kroner og broer

En krone bliver bygget op på den eksisterende tand og rod.

Narkose

Nogle patienter har så stor en angst for tandlæger, at de kun kan gennemføre en behandling under narkose.

Lattergas

Nogle tandlæger anvender lattergas til patienter, der oplever tandlægeangst eller nervøsitet.