Behandlingsplan

Hos tandlægen.dk udarbejder vi altid en detaljeret behandlingsplan forud for alle behandlinger

På den måde sikrer vi, at du er fuldt informeret om behandling og forløb. På den måde ved du også, hvad du har valgt til og fra, inden vi påbegynder din behandling.

I behandlingsplanen tager vi udgangspunkt i:

• Dine ønsker og forventninger.
  • En grundig undersøgelse – eventuelt med oversigtsrøntgen, kliniske fotos, modeller med mere.
  • Forebyggelse – hvad der især skal sættes ind overfor, så vi kan forebygge tandskader og mundsygdomme nu og på længere sigt.
  • Behandling – er der tænder, som skal behandles, så de kan bevares?
  • Bidfunktion – tænder, tandsæt og kæbeparti varierer fra menneske til menneske, og det er vigtigt, at der i behandlingsplanen er taget udgangspunkt i netop din bidfunktion.
  • Tyggefunktion – den skal bevares hele livet, hvilket der selvfølgelig skal tages højde for i behandlingen.
  • Æstetik – kan dit smil blive smukkere eksempelvis ved hjælp af tandblegning, tandretning, kroner eller facader?
  • Tanderstatning – hvornår er det bedst at indsætte tandimplantater, og hvad er alternativerne?
  • Din økonomi – herunder et overblik over, hvad du kan få af tilskud til din tandbehandling fra Sygesikring danmark

Forventningsafstemning
- det er vigtigt for både dig og din tandlæge

Vi lytter til dig, dine behov og forventninger.
Kontakt din tandlæge.dk for at få lagt din behandlingsplan

Rodbehandling

En rodbehandling er i princippet fjernelsen af sygt nervevæv lokaliseret inde i tand og rødder.
Man rodhandler en tand, når der er betændelse i tandens nerve eller når nerven er død.

Tandimplantater

Tandimplantater kan erstatte en eller flere manglende tænder.

Plastfyldninger

Med de moderne plastmaterialer er vi i stand til at reparere de fleste tænder efter cariesangreb
eller andre skader, så de ligner dine egne tænder.

Tandeftersyn

Huller i tænderne er et alment problem. Med regelmæssige tandeftersyn og tandrensning kan vi opdage huller og tandkødsproblemer i tide.

Proteser

Har du mistet flere eller alle dine tænder, kan du få erstattet de manglende tænder med en protese.

Smertefri behandling

Vi tager altid dit problem omkring smerter alvorligt. I dag findes der nye metoder til smertefri behandling

Behandlingsplan

Tandpine?

De mest almindelige årsager, er et cariesangreb i tanden der er nået ind til nerven. Gå altid til tandlægen hvis du føler tandpine.

Snorkeskinne

Du snorker fordi du slapper af i musklerne i halsen,
som giver mindre plads i svælget.

Dårlig ånde

Dårlig ånde skyldes bakterier i mundhulen.

Revne i tanden

Hvordan opstår revner i tanden?

Kosmetisk tandpleje

-bliver gennemført for at forbedre udseendet af tænderne - uden at der er en egentlig tandsygdom til stede.

Facader

Ved kronebehandlinger er man ofte nødt til at fjerne en del af tanden...

Plastfyldninger

Går du rundt med gamle sorte "kviksølvsplomber?"

Kroner og broer

En krone bliver bygget op på den eksisterende tand og rod.