Praktisk info

Velkommen til tandlægen.dk Ikast
Her vil du finde generel information og praktisk info. Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål.

tandlægen.dk Ikast
Telefon: 97 15 10 60

Børn fra den kommunale tandpleje
Vi modtager de børn, som ønsker at gå på en privat klinik.

Transport & Parkering
5 minutters gang fra stationen og 2 minutter til busstationen.
Gode parkeringsmuligheder lige ved klinikken.

Handicapvenlig
Vi bor på 1. sal og der er trappelift til gangbesværede.

Sprog
Vi taler dansk, engelsk, tysk, fransk og tamilsk.

Sygesikringskort
Husk at medbringe dit sundhedskort, det er vigtig for, at vi hele tiden har opdateret alle dine data i din journal, og samtidig sikre hvilken sygesikringgruppe du står i.

 

Ny patient

"vi tager imod nye patienter"
Når du som ny patient booker tid hos os, afsætter vi ekstra god tid af, så vi kan lære dig og dine tænder at kende.

 

Afbud
Vi forventer, at du giver besked i god tid, hvis du melder afbud til aftalte tider. Dette giver os de bedste betingelser for, at give tiden til en anden patient, der måske er i nød.

Udeblivelse
Møder du ikke op til en aftalt tid, har vi ret til et honorar fastsat af Den Offentlige Sygesikring og Dansk Tandlægeforening.
Du modtager en regning på udeblivelse fra aftalt tid.

Forsinkelse
Det er klinikkens politik, at smertepatienter skal gøres smertefri samme dag som ved henvendelse.
Akutte patienter kan være årsag til, at vores tidsplan kan skride. Patienter med bookede tider kan derfor opleve lidt forsinkelse.

Vi beder om din forståelse for dette.

Er vi meget forsinkede, prøver vi, så vidt det er muligt, at orientere dig på forhånd.

 

 

Betalingsmuligheder
Betaling foregår på klinikken umiddelbart efter hver behandling.
Vi modtager kontanter og alle typer kort. Ingen swip el mobilpay. Du kan efter aftale få et girokort med hjem.

Finansiering
Vi anbefaler at du sammen med din bank finder en løsning, hvis det er en udfordring for dig at finde penge til den nødvendige tandbehandling.

Kontanthjælpsmodtagere kan, ifølge ny lovgivning, få tilskud til behandling.

Sygesikringen Danmark
Medlemskab af Sygeforsikringen “Danmark” kan være fordelagtigt
– tal eventuelt med tandlægen. Endvidere er det stærkt tilrådelig at tegne en ulykkesforsikring, der dækker tandskader.

Garanti på behandlinger
Fyldninger laves om gratis det 1.år. På alle øvrige behandlinger følger vi den almindelig  købelov.

Når noget gør ondt

Så skynd dig at kontakte os

Akut

Akut behov
Vi afviser aldrig en patient, som har et akut behov.
Derfor kan der forekomme ventetid.

Vi tilstræber altid at undgå dette ved at være fleksible, og vi giver besked, hvis der er mere end 10 minutters ventetid.

Henvend dig på klinikken i vores åbningstid
eller kontakt os på telefon på 97 15 10 60


Uden for klinikkens åbningstid

Ved tandpine eller mindre tandskader, kan du kontakte tandlægevagten i Region Midtjylland i Aarhus og Holstebro.

 

Tandlægevagten i Aarhus
Tandklinikken Brobjergskolen
Frederiks Allé 20
8000 Aarhus C

Tandlægevagten i Holstebro
Danmarksgade 21 -(indgang G)
7500 Holstebro

Telefon: 40 51 51 62

Telefontid:
Fredag kl. 18-19
Lørdag, søndag samt helligdage kl. 10-11 og kl. 12-13