Tandeftersyn

Dine tænder skal holde hele livet, derfor er regelmæssige forebyggende tandeftersyn nødvendige for os alle.

Huller i tænderne er et almindeligt problem. Men med regelmæssige tandeftersyn og tandrensninger kan vi opdage huller og tandkødsproblemer i tide: PÅ den måde kan vi hjælpe dig til sunde tænder længst muligt.

Hvis du regelmæssigt får foretaget en tandrensning, gør det din hverdag lettere, når du skal børste dine tænder. For når tænderne er glatte, er de nemmere at børste rene. Og jo renere tænder du har, des mindre er risikoen for at udvikle tandkødsbetændelse og en eventuel senere paradentose.

Hvor ofte skal du til tandlæge

Hyppigheden af tandrensninger afhænger af, hvor meget tandsten du danner.

Typisk har voksne behov for tandrensning hver 3., 6., 9. eller 12. måned.

Når vi renser dine tænder, fjerner vi først de hårde belægninger (tandsten) og bløde belægninger (plak) på tænderne over tandkødsniveau.

Herefter pudser vi tænderne med en særlig pudsepasta for at fjerne misfarvninger.

Ved en tandbørstning får man sjældent fjernet alle bakterier (plak) på tænderne.

Hvis de ikke fjernes, forkalker de og bliver til tandsten. Tandsten har en meget ru overflade og giver derfor yderligere grobund for bakteriebelægninger.

Tandstenen og bakteriebelægningerne ligger langs tandkødet og kan virke irriterende samt medføre tandkødsbetændelse.

Hvis belægninger og tandsten på tænderne fjernes, og tænderne efterfølgende holdes rene, forsvinder tandkødsbetændelsen i løbet af få dage og tandkødet bliver atter sundt.

Rene tænder, smukt smil - hele livet

hos tandlægen.dk har vi på de fleste klinikker tandplejere, som er ekstra dygtige til at varetage tandrensningerne.
- kontakt din tandlæge.dk og bestil tid til et det regelmæssige forebyggende tandeftersyn

Rodbehandling

En rodbehandling er i princippet fjernelsen af sygt nervevæv lokaliseret inde i tand og rødder.
Man rodhandler en tand, når der er betændelse i tandens nerve eller når nerven er død.

Tandimplantater

Tandimplantater kan erstatte en eller flere manglende tænder.

Plastfyldninger

Med de moderne plastmaterialer er vi i stand til at reparere de fleste tænder efter cariesangreb
eller andre skader, så falder naturligt ind i dit tandsæt.

Tandeftersyn

Huller i tænderne er et alment problem. Med regelmæssige tandeftersyn og tandrensning kan vi opdage huller og tandkødsproblemer i tide.

Proteser

Har du mistet flere eller alle dine tænder, kan du få erstattet de manglende tænder med en protese.

Smertefri behandling

Rigtig mange danskere lider af tandlægeskræk og har derfor behov for en nænsom og smertefri behandling.

Behandlingsplan

En behandlingsplan hjælper dig til at prioritere behandlingerne udfra din økonomi og behov

Tandpine?

Kontakt altid din tandlæge, hvis du oplever tandpine.

Snorkeskinne

Du snorker fordi du slapper af i musklerne i halsen, som giver mindre plads i svælget.

Dårlig ånde

Dårlig ånde skyldes bakterier i mundhulen.

Revne i tanden

Revner i tanden skal kontrolleres af en tandlæge, så det ikke udgør en fare for tandsundheden.

Kosmetisk tandpleje

Slidte, misfarvede, skæve eller knækkede tænder - vi kan hjælpe med at få dit smil igen

Facader

Nogle er flove over deres smil. Det kan skyldes slid, knækkede tænder eller andre uregelmæssigheder. Her kan tandfacader være en løsning.

Kroner og broer

Har du knækket en tand, eller er din tand blot skrøbelig på grund af fyldninger eller rodbehandling, så kan en krone være løsningen.

Narkose

Nogle patienter har så stor tandlægeskræk, at tandbehandling under narkose er den eneste løsning for at sikre et god tandsundhed.

Lattergas

Har du tandlægeskræk? Måske er lattergas en løsning for dig, så du føler dig tryg og godt tilpas under tandbehandling.

Akupunktur

Får du opkastningsfornemmelser hos tandlægen? Akupunktur kan være en løsning for at lette generne.