Alle særlige Corona-retningslinjer på tandklinikker er ophævet

Du skal ikke fremvise coronapas hos tandlægen.

Det er vigtigt for os og samfundet, at I som patienter kan få en god, tryg og nødvendig behandling som sædvanligt.
Vi benytter selvsagt alle nødvendige værnemidler i overensstemmelse med NIR (nationale Infektionshygiejniske retningslinjer), så du kan trygt komme til behandling hos os.

Nye retningslinjer

Sundhedsstyrelsen har officielt meldt ud, at personalet i sundhedsvæsenet og ældreplejen – og det omfatter også tandklinikken – fra den 14. juni 2021,  kan gå tilbage til at anvende værnemidler i overensstemmelse med de retningslinjer, der er beskrevet i de nationale Infektionshygiejniske retningslinjer. Vi er med andre ord gået tilbage til NIR’en.

Vores personale skal derfor stadig bruge mundbind ved procedurer, hvor der er risiko for sprøjt og deraf følgende forurening med mikroorganismer fra dråber eller aerosoler, som fx brug af airrotor, ultralydstandrenser eller trefunktionssprøjte – eller ved håndtering af forurenede instrumenter i sterilisationen.

Kan alle tandbehandlinger foretages?

Ifølge Sundhedsstyrelsens retningslinjer må alle behandlinger udføres.

Vi følger Sundhedsstyrelsens retningslinjer og er desuden i tæt dialog med myndighederne.

Hvis du har spørgsmål, så sidder vi klar ved telefonerne, så vi kan besvare de spørgsmål du eventuelt måtte have.
Kontakt din lokale tandlægen.dk klinik her.

Ring for at bestille en tid

Sådan kan du hjælpe med at mindske smitterisikoen

Vi anbefaler, at du følger Sundhedsstyrelsens vejledning, og:

• vasker hænder hyppigt og grundigt, især efter at du har været ude blandt andre mennesker, før du skal spise m.v.
  • viser hensyn til andre ved at nyse eller hoste i et engangslommetørklæde eller albuebøjningen
  • begrænser fysisk kontakt, dvs. undgår håndtryk, kindkys og kram
  • er ekstra opmærksom på rengøring – både hjemme og på arbejdspladsen
  • er ekstra opmærksom på din opførsel på steder med mange mennesker, herunder i offentlige transportmidler
  • bliver hjemme, hvis du er syg, og ikke går på arbejde, holder dig væk fra steder med mange mennesker (f.eks. venteværelser), holder afstand til andre (f.eks. i offentlige transportmidler) og sørger for grundig håndhygiejne, så du ikke smitter andre (f.eks. sørger for ikke at overføre smitte til håndtag og lignende).

Følger du disse råd, kan du hjælpe med at forebygge smittespredning og beskytte dig selv og andre mod smitte.

Du kan læse myndighedernes anbefalinger og få svar på ofte stillede spørgsmål her.
Du kan læse mere om coronavirus/covid-19, samt finde ofte stillede spørgsmål på hjemmesiden coronasmitte.dk

Din lokale tandlægen.dk klinik